Jajka wielkanocne DIY


Dziś zaprezentuję Wam mój pomysł na samorobne ozdoby wielkanocne, a dokładniej na styropianowe jajka. Do wykonania takiej ozdoby będziecie potrzebować przede wszystkim styropianowych jaj, krótkich szpileczek oraz dowolnych elementów do dekoracji. Ja użyłam różnych cekinów, wstążeczek, małych kwiatków, ale możecie użyć także piórek, pomponików, drucików -ogranicza Was tylko wyobraźnia.

Ja włożyłam jajka do szklanych podstawek, jednak możecie doczepić im drucik lub kawałek wstążeczki i powiesić na gałązkach w wazonie. A oto moje pomysły na ozdobienie styropianowych jajek. Potraktujcie je jak inspirację i stwórzcie swoje idealne wielkanocne ozdoby.

1. Jajko ozdobione wstążkami oraz kwiatkami.

Jajko owinęłam w pionie wstążką, zostawiając niewielkie szpary. Wstążkę dodatkowo przyczepiałam dekoracyjnymi kwiatkami. Następnie puste miejsca owinęłam drugim kolorem wstążki, również stosując dodatkowe umocnienia w postaci kwiatków. Na koniec przyczepiłam jeszcze kilka kwiatków na górze i dole oraz w środku jajka.


2. Jajko ozdobione trójkącikami ze wstążek.

Wstążkę pocięłam na niewielkie kawałki. Następnie zagięłam jeden róg, potem drugi, tworząc trójkąt. Wskazówki do wykonania tego wzoru znajdują się na poniższym zdjęciu. Przyczepiałam każdy trójkącik za pomocą szpileczek w dwóch górnych kątach - górna warstwa wstążek zakryje przyczepione szpileczki z dolnej warstwy. Zaczęłam od dołu jajka i skończyłam na górze, przyczepiając dwa trójkąty na przeciwko siebie.



3. Jajko ozdobione cekinami

Do jajka przyczepiałam szpileczkami cekiny, tworząc kolorowe wzory. Na środku przyczepiłam wstążkę. To wykonanie było zdecydowanie najbardziej czasochłonne.


Które jajko podoba Wam się najbardziej? Może wykonacie jakieś sami?



Komentarze