Ciekawe pomysły urodzinowe - gry i zabawy dla 6-latków

 Wiele osób z pewnością zastanawia się, w jaki sposób można urozmaicić dziecięce urodziny. Dziś postanowiłam pokazać Wam konkursy, gry i zabawy, które będą ciekawą atrakcją na dowolny kinder bal. Zabawy będą odpowiednie dla dzieci w wieku ok. 5-6 lat.

W konkurencjach, w których ktoś wygrywa, dobrze byłoby, gdyby każde dziecko coś dostało, aby innym nie było przykro. Trzeba pamiętać, że to przede wszystkim urodzinowa zabawa. Ja rozwiązałam to w ten sposób, że nagrodę dostał każdy, jednak ten kto wygrał, pierwszy wybierał prezencik. Nagrodami mogą być drobnostki - kolorowe gumki do mazania, tatuaże, wydrukowane kartki z kolorowankami, bańki mydlane, lizaki, naklejki, tic-taci i inne drobne upominki.

1. Zwierzęce kalambury

Do koszyczka lub miski wrzucamy zwinięte karteczki z obrazkami zwierząt. Każde dziecko wyciąga karteczkę, naśladuje wylosowane zwierzątko, a reszta dzieci odgaduje, jakie zwierzątko zostało pokazane. Ja do tej zabawy wykorzystałam drewniane rybki, na które na odwrocie nakleiłam obrazki. Dzieci łowiły rybki wędką na magnes.

2. Jaka to melodia?

Dzieci odgadują piosenki pochodzące z różnych bajek. Kto pierwszy zgadnie - otrzymuje punkt. Wygrywa ten, kto zdobędzie najwięcej punktów.

3. Piniata

O piniacie wspominałam już wiele razy. Można o niej poczytać tutaj. U nas tym razem zagościła piniata-pies.

4. Poszukiwanie skarbu.

W różnych miejscach pokoju chowamy plastikowe jajka po Kinder niespodziankach. W środku każdego jajka znajduje się karteczka z cyferką oraz przyporządkowaną jej literką. Wszystkie dzieci najpierw szukają jajek, następnie otwierają je, a potem wspólnie układają cyferki od najmniejszej do największej i czytają ułożone hasło. Przykładowo, u mnie wyglądało to w ten sposób "1-C", "2-Z", "3-A", "4-S", itd., a hasło brzmiało "Czas na tort" :)

5. Tor przeszkód

W domu bądź na podwórku budujemy dzieciom tor przeszkód z wykorzystaniem różnych przedmiotów. Możemy użyć gumy do skakania, pustych butelek jako kręgli, krzeseł, stołów, kocy. Możemy także nakleić na podłodze taśmę malarską, tworząc linię, po której należy przejść (na podwórku można wykorzystać np. kredę). Wszystko zależy tak naprawdę od tego, ile mamy miejsca, jakie przedmioty mamy pod ręką i co uda nam się wymyśleć. Ja dodatkowo przykleiłam do dużego kawałka kartonu plastikowe kubki, do których dzieci musiały wrzucić pomponiki.

6. Łowienie fasolek

Do miski wsypujemy 1-2 paczki kaszy jęczmiennej, kaszy mannej, ryżu, płatków owsianych lub innego sypkiego produktu. Do środka wrzucamy kilkanaście sztuk tic-taców (proponuję wcześniej policzyć dokładnie ile wrzuciliśmy). Zadaniem dzieci jest wspólne znalezienie tic-taców w przygotowanej misce z zawartością. Zabawa kończy się, gdy dzieci wyłowią wszystkie tic-taci.

Mam nadzieję, że zaproponowane zabawy ułatwią Wam zorganizowanie urodzin dla dziecka w domu i wspaniale urozmaicą przyjęcie.

 

Komentarze