Kruche babeczki z musem jabłkowym i kremem śmietanowym


Kruche, delikatne, rozpływające się w ustach. Idealne na jeden kęs. Oto przepis na babeczki na kruchym cieście, wypełnione samorobnym musem jabłkowym oraz kremem śmietanowym oraz owocami.

Do ich wykonania potrzebne będą metalowe bądź silikonowe foremki do babeczek. Metalowe foremki trzeba dodatkowo wysmarować masłem, natomiast w przypadku silikonowych nie ma takiej potrzeby.

Przepis na kruche ciasto wykorzystałam ze strony domowe-wypieki.pl - Przepis jest o tyle fajny, że zużywa się całe jajko, a nie jedynie żółtka.

Z podanego przepisu wychodzi ok. 30-40 babeczek - zależności od wielkości foremek.

Składniki:

Kruche ciasto:

  • 300g mąki
  • 150g masła
  • 1 jajko
  • 80g cukru pudru

Krem:

  • ok.300 ml śmietanki 30%
  • 250g serka mascarpone
  • 2-3 łyżki cukru pudru

Pozostałe składniki:

  • borówki lub inne owoce
  • posypka, czekolada do dekoracji

Wykonanie:

  1. Składniki na kruche ciasto zagnieść i wstawić na pół godziny do lodówki. Następnie rozwałkować schłodzone ciasto i wycinać kółka o średnicy odrobinę większej od foremek do babeczek. Przy rozwałkowywaniu kruchego ciasta stosuję taki trik, że wkładam ciasto pomiędzy folię spożywczą i wałkuję właśnie przez tę folię. Nie trzeba wtedy podsypywać ciasta mąką.
    Metalowe foremki posmarować roztopionym masłem za pomocą pędzelka. Jeżeli korzystasz z foremek silikonowych, nie trzeba ich niczym smarować. Ciastem wylepić dokładnie foremki i nakłuć je widelcem, co zapobiegnie wyrośnięciu ciasta.
  2. Piec 15 minut w 180°C i pozostawić do całkowitego wystygnięcia. Korpusy babeczek można przygotować nawet kilka dni wcześniej.


  3. Do każdego spodu babeczki nałożyć po łyżeczce musu jabłkowego. Ja użyłam przygotowanego wcześniej przeze mnie, jednak można użyć także kupionego w sklepie, bądź zastąpić go dżemem.


  4. Przygotować krem. Schłodzoną śmietankę oraz mascarpone dodać razem do miski i ubijać do uzyskania konsystencji kremu. Pod koniec ubijania dodać cukier puder. Gotowy krem przełożyć do szprycy cukierniczej i nakładać do spodów babeczek na warstwę z jabłkami.


  5. Górę babeczek ozdobić umytymi i wysuszonymi owocami - u mnie były to borówki. Można dodatkowo posypać startą czekoladą bądź kolorową posypką.




Komentarze