Tort z whisky

 Zamiast słodkiego tortu - tort alkoholowy. Kto by się ucieszył z takiego prezentu? A może powinnam zapytać, kto by się NIE ucieszył? :) Tort, który zrobiłam był prezentem dla mojego Taty na 60-tkę. Do jego wykonania użyłam whisky oraz puszek z pepsi, ale można użyć innego rodzaju alkoholu oraz innych napojów w puszkach.

Do stworzenia tortu użyłam:

  • butelka whisky
  • 23 puszki pepsi
  • okrągła taca metalowa lub drewniana (taka, która utrzyma ciężar prezentu)
  • kawałek kartonu
  • klej na gorąco,
  • taśma dwustronna, taśma samoprzylepna zwykła
  • ozdoby: celofan, wstążki, rozetki, papier ozdobny, itp.

Jak go zrobiłam?

1. Na tacy postawiłam 15 puszek i skleiłam je ze sobą klejem na gorąco. W miejscach, w których puszki do siebie ściśle nie przylegały, przykleiłam kawałek kartonika. Pierwsze piętro gotowe :)


2. Z kartonu wycięłam okrąg o wielkości trochę mniejszej niż puszki na pierwszym piętrze. Okleiłam go papierem ozdobnym i przykleiłam do pierwszego piętra.


3. Do whisky dwustronną taśmą przykleiłam 8 puszek z pepsi, a następnie okleiłam na około całość zwykłą taśmą.  Whisky sklejoną z puszkami przykleiłam klejem na gorąco na kartonowy okręg. Drugie piętro gotowe :)




4. Teraz pozostały ozdoby. Na taśmę samoprzylepną, którą okleiłam drugie piętro przykleiłam szeroką wstążkę, która zakryła taśmę. Przykleiłam także rozetki. Następnie wszystko zapakowałam w celofan i związałam na górze wstążką. Prawda, że fajnie wygląda?

Komentarze