Naleśniki - podstawowy przepis


 Co kilka dni piekę w domu naleśniki, ponieważ moje dzieci je uwielbiają i ciągle o nie dopytują. Moi mali naleśnikożercy jedzą je najczęściej na słodko, ale od czasu do czasu robię też naleśniki na słono z różnymi farszami. Co jakiś czas ktoś pyta się mnie o przepis na ciasto na naleśniki, jednak ja robię je "na oko". W związku z tym, postanowiłam, że dzisiaj wykorzystam wagę kuchenną i sprawdzę ile dokładnie ważą dodawane przeze mnie poszczególne składniki. Planuję także dodać wpis z rodzajami farszów do naleśników na słono. Taki wpis ukaże się niebawem, a dzisiaj mój przepis na ciasto. Dodam jeszcze, że my wolimy cienkie naleśniki, więc z podanego przepisu wychodzi ok. 10 sztuk, jednak jeśli ktoś woli grubsze to analogicznie wyjdzie ich mniej.

Składniki na ok. 10 naleśników:

  • 200 g mąki
  • 2 jajka
  • 250 g mleka
  • 250 g wody gazowanej
  • szczypta soli
  • łyżeczka cukru

Wykonanie:

1. Wszystkie składniki mieszamy razem na gładką masę za pomocą rózgi lub za mikserem bądź robotem kuchennym.

2. Na patelni rozgrzewamy łyżeczkę oleju i rozsmarowujemy go ręcznikiem papierowym po całej powierzchni patelni. Wylewamy masę na patelnię i pieczemy z obu stron do lekkiego zrumienienia. Podajemy wedle uznania z dżemem, nutellą lub cukrem pudrem.




Komentarze