Eko-kalendarz adwentowy z rolek po papierze toaletowym

 Cześć!

Tak jak już wspominałam, z powodów technicznych musiałam zrobić sobie krótką przerwę od blogowania. Dziś wszystko jest już dopięte na ostatni guzik, więc w końcu mogę do Was wrócić. Teraz będziecie mogli mnie czytać dużo częściej. Jak Wam się podoba nowy blog?
Jestem też ciekawa, czy odrobiliście zadanie domowe i zbieraliście rolki po papierze toaletowym? Dziś chciałam Wam pokazać jaki piękny kalendarz adwentowy wykonaliśmy razem z dziećmi. Może też macie ochotę taki zrobić? Wiem, że 1 grudnia już jutro, ale jego wykonanie nie zajmuje zbyt dużo czasu, a dodatkowo będzie wspaniałą zabawą i wprowadzi do Waszych domów świąteczną atmosferę.

Czego użyliśmy do wykonania eko kalendarza?

  • arkusz szarego papieru o wymiarach ok.60-70cm x 120 cm
  • wstążki w kolorach: zielonym, złotym lub żółtym, brązowym lub beżowym oraz w innych kolorach według uznania
  • różne ozdoby typu: cekiny, pomponiki, kryształki
  • 26 rolek po papierze toaletowym
  • 24 karteczki z numerkami
  • 24 cukierki lub czekoladki
  • zszywacz, klej na gorąco, klej zwykły, taśma dwustronna

A teraz tutorial krok po kroku:

1. Zieloną wstążką nakleiliśmy kształt trójkąta jako ramkę choinki. Na górze choinki złotą tasiemką nakleiliśmy ramkę gwiazdy, na dole choinki - brązowy pień drzewka.

2. Tę część wykonałam sama. Każdą rolkę po papierze na jednym końcu połączyłam zszywaczem, włożyłam do środka czekoladkę (a nawet dwie dla mojej dwójki) i tak napełnioną rolkę zszyłam także z drugiej strony. Takie paczuszki wykonałam ze wszystkich rolek. Dodam, że u mnie w rolkach nr 6 i 24 jest coś większego, więc skleiłam po dwie rolki razem. Podwójne rolki ozdobiłam jako prezenty.

3. W dalszej części znów uczestniczyły także moje dzieci. Kolej na ozdabianie naszych rolek. W tym celu użyliśmy różnych świątecznych wstążek, cekinków i kryształków. Większość rolek owinęliśmy tasiemkami, a na niektóre z nich nakleiliśmy ozdoby. Dodatkowo kilka rolek ozdobiliśmy naklejając na nie kokardki. Paczuszki, które znalazły się na choince ustroiliśmy w kolorach: zielonym, czerwonym i złotym. Rolki przymocowane na gwieździe zostały wykonane w odcieniach złotego, a na pniu brązowo-beżowe.

4. Na koniec na przygotowane wcześniej tło, za pomocą taśmy dwustronnej przymocowaliśmy gotowe rolki i losowo nakleiliśmy na nie numerki. Teraz pozostaje nam jedynie czekać na 1 grudnia :)

Komentarze