Domowa pizza jak z pizzerii

 Chyba większość osób, które znam uwielbia pizzę. Ja również zaliczam się grona tych osób i mogę śmiało przyznać, że jestem wieeeelką fanką pizzy. Robiłam ją już mnóstwo razy, próbowałam różnych przepisów, zmieniałam składniki i proporcje, aż w końcu mogę stwierdzić, że udało mi się. Oto mój sposób na pizzę idealną, najlepszą, aromatyczną, taką, która zawsze wychodzi, jednym słowem: przepyszną. Częstujcie się ;)

Piekę pizzę na blaszce o wymiarach 32 x 38 cm . Z podanego przepisu wychodzą dwie takie pizze.



Składniki:

Ciasto na pizzę:

  • 500 g mąki
  • 1 paczka suszonych drożdży 7g
  • 250 g ciepłej wody
  • 50 g oleju
  • sól, oregano, opcjonalnie przyprawa do pizzy

Sos pomidorowy:

  • 1 puszka pomidorów
  • 2 ząbki czosnku
  • 35-40 g oleju
  • sól, pieprz, oregano, przyprawa do pizzy lub inna według uznania

 

Wykonanie:

1. Z podanych składników zagnieść ciasto i wyrabiać tak długo, aż nie będzie się kleiło. Można także skorzystać z pomocy robota planetarnego i użyć haka.

2. Gdy ciasto będzie gotowe od razu podzielić je na dwie części (bez zostawiania do wyrośnięcia). Przy rozwałkowywaniu stosuję taki trik, że wałkuję ciasto od razu na papierze do pieczenia. Ma to same zalety - nie muszę wyjmować stolnicy, czy sypać mąką blatu roboczego, więc mam mniej pracy przy sprzątaniu. Oprócz tego nie mam problemów z przeniesieniem rozwałkowanego ciasta na blachę.

3. Składniki na sos pomidorowy zblendować i rozlać po połowie na dwie blachy z rozwałkowanym ciastem. Następnie dodać składniki według uznania. Ja najczęściej kładę salami i pokrojone pieczarki, a na górę sypię ser. Moja kolejna wskazówka: spróbujcie na wierzchu posypać pizze majerankiem - to naprawdę robi dużą różnicę w smaku.

4. Gotowe pizze przykryć bawełnianą ściereczką i zostawić na około 1 godzinę, aby trochę wyrosły. Piec 15 minut w temperaturze 230°C.


Komentarze